SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Sundown - Glimmer

Av Peter Thorsson - 2 augusti 2012 17:00

  Hårdsynth eller vad skall man kalla detta. 5 kronor för en skiva på Century Media känns ju inte som en chansning för det bolaget brukar ju har hård och bra musik som signum. Det är väl egentligen ingen undantag med den här gruppen egentligen För Sundown spelar någon slags metal med mycket synthinfluenser och det låter mer som Nine Inch Nails än som rammstein om man säger så. Lite industriljud får vi här och där och det uppskattas ju för det är kul med lite udda inslag. Som ett tuffare Sisters of Mercy kanske...svårt att få till jämförelsen men varför inte försöka själv genom att investera i detta alster så får ni se själva hur lätt det är. Skitsamma egentligen...Sundown är fräcka...nog snackat.

Indie · Metal · Synth
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter Thorsson - 28 september 2018 11:14


  Jag var helt säker på att det var en tjej som sjöng i Jaguar Love men det verkar vara en kille om man ser på bilder etc. Skit samma egentligen för nu går vi till musiken på denna skiva som också köptes för tre danska kronor i Århus och det är vä...

Av Peter Thorsson - 28 september 2018 07:11


  Den här skivan köpte jag i Århus på semestern i somras för 3 danska kronor och jag kunde inte undanhålla er denna skiva. För det är riktigt snygg popmusik med både new wave influenser och mycket Betales-harmonier.  De gör en grym version på Here...

Av Peter Thorsson - 21 september 2018 13:36


  Den här skivan köpte jag på vinst och förlust för en guldpeng(i och för sig betalade jag med kort) på Mynthandeln på Friggagatan av den alltid så trevlige ägaren. Jag gillade skivan och blev intresserad av den och av killarna på omslaget. Jag gj...

Av Peter Thorsson - 14 september 2018 13:39


  Saron levererade när jag var där sist och Strip Music är en av de skivorna som kom med därifrån. De spelar någon slags ganska snäll indie med synthinslag eller om det är tvärtom...skitsamma Snygga melodier och en skiva som passar till vila, re...

Av Peter Thorsson - 14 september 2018 12:39


  3 kronors musik fortsätter och denna hardcore/emogrupp har jag aldrig höärt innan och kommer troligen inte att hitta något mer med heller. 6 låtar och skivan kom ut 2006 och är en kaskad av både emo och hardcore. Ni vet en sådan typ av musik där...

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

RSS


Skapa flashcards