SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 21 september 2018

Av Peter Thorsson - 21 september 2018 13:36

 

Den här skivan köpte jag på vinst och förlust för en guldpeng(i och för sig betalade jag med kort) på Mynthandeln på Friggagatan av den alltid så trevlige ägaren. Jag gillade skivan och blev intresserad av den och av killarna på omslaget. Jag gjorde helt rätt i detta beslut för det är en väldigt glad och sprallig skamusik med texter på italienska som strömmar ur högtalarna just nu. Det förgyller min fredag och man blir faktiskt på riktigt bra festhumör när man hör dem och jag gillar verkligen den här typen av ska som har lite punk i bakgrunden(tempot) men som på det stora hela så är det väldigt svängigt som är grejen. I någon låt blir det nästan lite jazzigt och det gillar jag inte men oftast är det fart som skamusik ska vara fylld av. Så gillar ni grupper som Voodoo Glow Skulls, Specials etc etc så tror jag ni komemr att uppskatta Matrioska...förresten den jazziga låten tar fart efter ett tag också så var inte oroliga för den!

Ska
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018
>>>

RSS


Skapa flashcards